18.26

Hallå!

Gårdagen gick fint, jobbade sent, kom hem sent men hade lagt upp hela dagen så bra så allt bara flöt.
Skjutsade en kollega till sollentuna st på Cykel ;) höll på att dö, men det var det värt ;)
Middagen igår fick bli Pitabröd med diverse innehåll.
Pitabröd tycker jag personligen är väldigt bra eftersom det är ett gott och hyffsat mättande bröd som man kan stoppa i precis vad som helst.
Såhär blev min:
Pitabröd - 5pp
Skivat ägg - 2pp
Skinka 4 skivor - 1pp
Sallad, tomat, morötter - 0pp
Totalt 8pp :)

Hela dagen igår slutade på 18 av 29 pp...
Plus 30 min promenad och 2*15 min cykel som ger 4 aktivitetspoints.
Tog tillfälle och åt lite nachochips och slutade tillslut på 25 :)

Dagen kära ni.
Jag kan inte påstå att jag känner mig som en viktväktare efter att ha ätit en kycklingWrap och druckit cola,
men det är jag minsann!

Frukost:
(samma som igår)
Knäckebröd * 2 - 2pp
Keso 1,5% 4 msk - 1pp
Skivad tomat - 0 pp

Lunch:
Ännu ett pitabröd
8 pp

Middag:
Tortillabröd - 3pp
Kycklingfile - 3pp
Tomat - 0 pp
Gurka - 0 pp
Sallad - 0 pp
Lök - 0 pp
Cola Zero - 0pp

Såhär långt är jag då uppe i 17 pp!
Ska äta lite glass så jag kommer nog upp i 29 så småning om! ;)

Lightläsk Tips!
Jag dricker lightläsk när det verkligen känns "viktigt".
Jag försöker att undvika det så mycket som möjligt men det är absolut ett alternativ när man är sugen!
Nackdelen med Lightläsk + viktminskning är att ÄVEN OM DET INTE INNEHÅLLER SOCKER så tror kroppen
att sötningsmedlet är socker.
Kroppen kommer ALLTID att i första hand försöka göra sig av med socker så att dricka lightläsk kan
sakta ner viktminskningen.
Du går inte upp av lightläsk, men fettförbränningen får ge plats för sockerförbränningen!
Så undvik att dricka lightläsk som "vardagsdryck" om du försöker gå ner i vikt!

Den här veckan väntar fredagskrök och Studentskiva på Söndag så det blir en del points där,
därför är jag väldigt noga med att hålla mina pointsantal så jag kan använda veckobonusen på 45 pp för det! :D


Puss och Kram!
Nu är det filmdags!

Kommentarer
Postat av: Marie

älskar dina checklistor på maten. Är själv med i vv så är bra att snappa åt sig gos mat med lite pp som man kanske inte tänkt ens på.



Tänkte fråga ifall du kunde tex när du äter havegryns gröt elr kyckliingfilé så har du bara skrivit pp men ifall du kunde skriva exakt hur mycket du tog oxå.. en lätt fuskväg ifall man härmas nåndag få vet man redan att tex 1,5 dl havegrynsgröt är 3 pp..



Såg att du brukade äta keso.. har ätit den naturella en gång o tycker det verkligen var ruskigt vidrigt men det är juh rätt bra med få pp o det finns juh såna här smaksatta, har du testat nån av dem o har du nån att rekomendera ?

2010-05-14 @ 09:43:30
URL: http://thewaytomydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0