Valentine's Day!

Glad alla hjärtans dag Svea!

Just nu sitter jag bara på min rumpa.. Nicko har precis somnat och Matilda åkte med Brian till.. IKEA.
Jah, och där gick gränsen för hur mycket sverige jag klarar i USA.

Jag har träffat galet mycket svenskar sen jag kom.
Fler främmande svenskar har pratat med mig under de senaste två veckorna än under hela mitt liv i Sverige!
(Förutom då när jag var liten och söt. Fulla killar gills inte heller)
Lite nu och då kommer det fram någon och säger "ÅH! Pratar du svenska?!".. Well, yes.

När vi var i bergen, Jag, Brian och barnen så pratade vi förstås svenska med varandra.
Då kommer det två amerikaner fram till oss och frågar Brian:
"Where are you from?"
Brian svarar helt kort:
"Albany"
"Okey, but from the beginning!"
"Eh.. Albany"
"Is that how they talk there?!"
"Eh.. no.. she's from sweden.. so we talk swedish.."
"OOH! Where did you learn to speak Swedish?!"
"In.. Sweden.."

Brian är från Albany från början, men bodde några år i sverige och jag skrattade gott när han bara svarade helt kort som om allt vore självklart ;D
Anyway! Dit jag ville komma var att folk pratar med varandra i det här landet.
Det var typ det som chockade mig mest när jag kom hit.
När som helst kan någon börja prata med än!
Det händer inte i Sverige.
Om man tittar på någon på tunnelbanan så blir dom galna.

Här hälsar man på alla, vare sig man känner någon eller inte, för det är artigt.
Dock får man inte glömma att frasen "Hi, How are you?" Inte betyder att någon skulle bry sig om hur du mår på riktigt. ;) Så ett utlägg om att man bråkat med sin fru eller något är inte att rekommendera ;)

Well, idag är det ju alla hjärtans Dag, trevligt. Allt är så fint här! Dom säljer miljontals grejer med hjärtan på :)
Eftersom ingen tänker köpa något till mig så fick jag göra det själv!
Resultatet?
Ett par rosa leopardmönstrade skor! :D
haha dom är så fräcka!

Hörs senare!


Kommentarer
Postat av: kristin

haha, snygga :)

2010-02-15 @ 13:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0