Jodå..

visst hade det gått åt skogen alltid. Nya tag, nya tag. Dom har kastat om lite i systemet på VV så nu har jag 29 points att äta för istället för 20. Håller på för fulla muggar att lära mig allting på nytt xD är nog ganska bra, plötsligt måste jag tänka till igen. Ordentligt.

Har jobbat hela dagen idag men är ÄNTLIGEN ledig imorgon ;) ska bara sova och softa!



Diskuterade med min mor här om dagen. Ang hur många barn som passerar förskola och skola,
barn med väldigt mycket bagage, barn som utsatts och utsätts för saker som ingen människa borde uppleva,
helt utan våran vetskap.
Det är så viktigt att man som lärare, kompis, granne eller vad som helst, riktar sin uppmärksamhet mot de människor man möter.
Inte ren misstänksamhet mot allt och alla, men uppmärksamhet!
Det finns alltid förhållanden i människors, och inte minst barns, liv som verkar perfekta men är totala motsatsen.
Barn, främst, vet inte hur saker och ting ska vara förrän någon berättat att det är fel.
Vi har, som människor, skyldighet att se efter varandra.

Diskussionen kom upp igen igår då historien om 12 åringen och 13 åringen som överfallit, misshandlat, försökt att våldta och förgripit sig på olika kvinnor i borås uppdagades.
Rektorn kommenterade det hela som tragiskt.
Absolut, det är tragiskt att dessa tjejer utsatts för övergrepp, men det är minst lika tragiskt att dessa barn har passerat skolan utan att någon hunnit hjälpa dom.
De här barnen har passerat rakt under näsan på så många människor utan att någon ifrågasatt situationen.
Det här är inte friska, välmående barn.
Det här är trasiga barn. Barn som fått dessa idéer någonstans ifrån.
Vart ifrån då?
Vem har fått dessa barn att tro att det är okej att tvinga till sig sex?
Att göra precis det man känner för med en annan människa.

Det gör ont i mitt hjärta, det gör ont i hela min själ när jag tänker på det.
Jag brinner så otroligt för alla dessa trasiga människor!
Jag vill fånga dem! Rädda dem!, från människor i deras närhet,
från minnen som gör ont och inte minst så vill jag rädda dem från alla tysta människor i deras värld,
som någongång tänkt tanken att allt inte står rätt till, men aldrig sagt ett ord. Inte ställt en fråga.

Vi ser inte. Men vi måste börja se. Vi måste säga ifrån. Säga till. Vem som helst!

Jag är en fruktansvärt analytisk människa. Jag älskar att analysera saker och människor, ifrågasätta allt.
Jag funderar nätterna igenom. Grubblar. Tänker. Undrar. 
Jag skriver sida upp och sida ner om människors hjärna och gärningar.
"Varför?, Vad hände? Hur blev det så?" Orsak - verkan.

Jag vill vara den som ser allt! Det driver mig till vansinne att jag inte kan!!!
Ni måste hjälpa mig! Jag kan inte själv.

Jag har fått ännu en historia att analysera. Att grubbla över på nätterna.
TOLV ÅR! HUR KAN MAN LEVA I TOLV ÅR UTAN ATT NÅGON UPPTÄCKER ATT NÅGOT ÄR FEL?!

Snälla hjälp mig. Hitta dem. Jag måste hitta dem, aldrig missa dem!
ALDRIG MER MISSA DEM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0