D Day

Dagen D.
Hade bara fyra små barn idag, så det blev en väldigt lugn sista dag!
Åkte lite pulka, gjorde snöänglar (som tydligen blev jättefula) och ett tappert försök att bygga en snölykta i det nyfunna ordet "lös-snö"..
Har fått diverse julklappar från barn och föräldrar :)
bland annat ett otroligt fint armband som en mamma gjort till mig! Kolla in www.violettadesign.vpsite.se !

Blev hämtad av papi och satte mig direkt jag kom hem och tog en, enligt min pappa, onormalt stor kopp glögg..
Fnulade lite på julrimm tillsammans med min mamma och kollade in listan för julmaten, så vi inte glömt något livsavgörande ;)
Nu ligger jag i sängen och lyssnar på "Fem sagor till dig som jobbar med barn" som är olika berättelser om barn som utsätts för misshandel i hemmet. Ni som känner mig vet att detta berör mig otroligt!
Fick ett tackbrev av BRIS där det stod att de för första gången på 40 år nu kommer ha möjlighet att ha linjen öppen även på Julafton och nyår, underbart! :D
Om det är några dagar dem verkligen behövs så är det väl dessa.
Jag tror att vi tar för givet att våra nära och kära, vänner och avlägset bekanta har det bra på julen och det gör mig ont att jag vet att det i många fall inte är så.
Så nu ligger jag här i sängen och tar till mig människors historier så jag aldrig ska glömma varför jag lever.


(Nu ropar min mamma på mig. Det är tydligen en konsert för hemlösa nu. Hon känner mig den där mamman.)

Jag kan göra skillnad. Jag SKA göra skillnad.


Armbandet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0